Det med småt

Opdateret marts 2022

Fragt og levering

Alle forsendelser sendes med DAO til enten pakkeshop eller privatadresse. Leveringstiden er 4-5 hverdage. Vær dog opmærksom på, at der i visse perioder med helligdage, ferier og højt belastede perioder kan opstå længere leveringstid. Ligeledes kan der forventes længere leveringstid til ikke brofaste øer. 

Vælger du levering direkte til din privatadresse, accepterer du samtidig, at DAO på dit ansvar må stille pakken ved din hoveddør. Kan DAO ikke levere pakken ved din hoveddør, vil pakken blive omdirigeret til en DAO pakkeshop nær dig, og du vil herefter modtage information omkring afhentning.

Så snart din ordre er afsendt fra vores produktion, vil du modtage en mail herom. I mailen vil være et Track & Trace nummer, så du kan følge leveringen af din pakke. Ligeledes vil du modtage en mail samt en SMS, når pakken er leveret eller klar til afhentning. Vær opmærksom på, at pakken skal afhentes inden for 10 dage, hvorefter den vil blive returneret til os.

Er det ikke muligt for DAO at levere din pakke i den valgte pakkeshop, grundet pladsmangel eller andet, har DAO ret til at omdirigere til en anden pakkeshop.

Indeholder din bestilling både bøger og plakater, vil disse blive sendt i separate pakker. Du vil derfor modtage to Track & Trace numre, som kan spores særskilt. 

Det er ikke muligt selv at afhente ordrer. 

Vi tilbyder levering til hele Danmark samt det meste af Europa. Er du i tvivl, om vi leverer til en given destination, er du altid velkommen til at kontakte os direkte.

Retur/fortrydelsesret

Da alle produkter er unikke og personligt producerede til hvert enkelt barn, tages ordrer ikke retur. Ligeledes kan en ordre ikke annulleres, såfremt produktionen af denne er påbegyndt. Det er derfor vigtigt, at alle informationer, som er indtastet under bestillingen, tjekkes grundigt, før ordren gennemføres.
Se EUs lovgivning omkring specialfremstillede produkter I EU direktiv om forbrugerrettigheder paragraf 49.

Opstår der et behov for at foretage nogle ændringer i bestillingen, har du 1 time til at lave disse ændringer (via din ordrebekræftelse), hvorefter det ikke længere vil være muligt at ændre i ordren. Når du ikke at foretage disse ændringer, inden produktionen påbegyndes, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice.

Betalingsinformationer

Alle priser er angivet i DKK og er inklusive 25% moms. Betaling sker ved endt bestilling via de på hjemmesiden anerkendte betalingsmetoder.

Sikkerhed

Vi benytter QuickPay til at styre betalingerne. QuickPay krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS. QuickPay er Danmarks førende online betalingssystem. Oplysninger afgivet på minbedstebog.dk opbevares med det ene formål at kunne betjene dig som kunde og levere dine varer. Ved betaling og indtastning af kortoplysninger sker dette direkte igennem PBS. Derfor er dine kortoplysninger 100% sikret hos PBS. Hverken Min Bedste Bog eller andre har mulighed for at få adgang.

PBS stiller endvidere garanti for forbrugernes penge ved handel på nettet. Du er som kunde sikret mod misbrug og har ingen selvrisiko.

Mails og markedsføring

Som en del af vores kundeservice udsender vi i forbindelse med køb en række forskellige mails. Herunder en ordrebekræftelse, en kvittering, en mail om at ordren er afsendt, samt en bekræftelse på ændringer, såfremt du har rettet i dine oplysninger, inden for 1 time efter bestillingen er gennemført.

Når du foretager en bestilling hos Min Bedste Bog, får du også mulighed for at tilmelde dig vores nyhedsbrev, hvor vi løbende deler spændende nyheder og relevante tilbud. Det er valgfrit, om du ønsker at modtage dette, og det kan til enhver tid afmeldes. 

Handelsbetingelser

Formål og omfang

Disse betingelser fastlægger de nærmere vilkår for levering af varer og services fra Min Bedste Bog. Ved hvert køb accepteres vilkårene i handelsbetingelserne. Min Bedste Bog forbeholder sig retten til at ændre betingelserne uden varsel og med virkning for allerede indgåede aftaler.

Pris og betaling

Alle priser vist på minbedstebog.dk er inkl. moms, og der pålægges fragtomkostninger, medmindre andet er oplyst. Betaling sker ved endt bestilling via de på hjemmesiden anerkendte betalingsmetoder.

Levering og forsinkelse

Levering finder sted, når produktet er færdigt. Som hovedregel produceres og leveres der indenfor 4-5 hverdage fra bestillingen er gennemført. Kunden er berettiget til at hæve aftalen på betingelse af afsendelse af forudgående påbud, såfremt tidsplanen overskrides væsentligt. Væsentlig forsinkelse indtræder tidligst ved mere end 30 arbejdsdages afvigelse fra en aftalt frist. Såfremt tidsplanen forrykkes grundet forhold, som Min Bedste Bog ikke bærer ansvar for (herunder forsinkelser eller manglende levering fra underleverandører, forsinkelser hos kunden og kundens manglende medvirken), kan forsinkelser ikke medføre, at kunden tillægges misligholdelsesbeføjelser, herunder ophævelsesadgang.

Forsinkes eller forhindres levering grundet force majeure, kan Min Bedste Bog ikke holdes ansvarlig. Ved beviselig rettidig afsendelse (i forhold til aftalte tidspunkt for levering), kan Min Bedste Bog ikke holdes ansvarlig for post- og fragtleverandørs forsinkede levering eller bortkomst af forsendelse. Kunden kan aldrig gøre forsinkelse gældende for produkter som allerede er leveret.

Ejendomsforbehold

Kunden opnår først ejendomsretten til fysiske eksemplarer af et produkt, når der sker fuld betaling til Min Bedste Bog. Samtlige varer fra Min Bedste Bog forbliver dennes ejendom indtil fuld betaling er modtaget. Efter ejendomsrettens overgang til kunden forbeholder Min Bedste Bog sig ret til at bruge fremstillet arbejde som reference i egen markedsføring.

Reklamation og mangler

Min Bedste Bog har intet ansvar for fejl, som kunden ikke skriftligt har rettet inden bestillingen blev foretaget. Viser leverancen sig at være mangelfuld eller behæftet med fejl, er kunden forpligtet til at reklamere herover inden for rimelig tid ved at tage direkte kontakt til os. Min Bedste Bog er berettiget til at forsøge at afhjælpe en mangel, såfremt dette kan ske inden rimelig tid, og såfremt det vurderes, at Min Bedste Bog kan holdes ansvarlig for fejlen.

BEMÆRK: at farver i de endeligt trykte produkter kan variere fra farverne, som de repræsenteres ved skærmvisning, og at dette ikke anses som værende en fejl. Samt at hudtoner og hårfarver, som vist i bestillingsprocessen, ikke er præcise og kan variere i forhold til, hvordan karaktererne i de forskellige bøger er illustreret.

I øvrigt er købelovens regler om 2 års reklamation gældende.

Begrænset hæftelse

I tilfælde af forsinkelse, eller i tilfælde af mangler ved det leverede hæfter Min Bedste Bog ikke for driftstab, tab af avance eller andet indirekte tab, herunder tab som følge af kundens retsforhold over for tredjemand. Min Bedste Bog er i øvrigt kun erstatningsansvarlig over for kunden ved tab eller skade påført som følge af grov uagtsomhed eller forsætlige handlinger. Min Bedste Bog er ikke ansvarlig for indirekte tab eller direkte tab, hvis sidstnævnte er som følge af forsinkelser eller tab af data eller tabt indtjening.